Opleiding Balance Breathing ademcoach – niveau 2

Driedaagse gecertificeerde opleiding

Dit is het vervolg op de opleiding Balance Breathing niveau 1. Bij niveau 1 heb je geleerd om het ademhalingssysteem te openen en vervolgens de client door de emoties heen te laten ademen. Tijdens niveau 2 gaan we een verdieping aanbrengen en leer je om emotionele en mentale blokkades te herkennen en te helen. Emoties worden in het lichaam op specifieke plekken opgeslagen, deze activeer je door de BB ademhaling vindt heling plaats op celniveau. Je maakt kennis met  de emotionele en spirituele anatomie van het lichaam.

In niveau 1 heb je geleerd dat zonder ademen geen leven mogelijk is en dat we door middel van onze ademhaling emoties onderdrukken en reguleren. Deze onderdrukking leidt ertoe dat negatieve lading (energie) in ons lichaam wordt opgeslagen. Nu ga je leren waar deze energie precies is opgeslagen en hoe je iemand kunt helpen om de emotionele pijn uit het verleden en heden los te laten. De theorie wordt weer laag voor laag aangereikt en meteen in praktische oefenvormen getraind. Dit alles betekent dus niet alleen “coach-zijn”, maar ook gecoacht worden en zelf ademen! De opleiding bestaat uit drie dagen waarbij de laatste sessie als toetsmoment en certificering geldt.

De onderwerpen die behandeld worden:

  • Spiritueel bewustzijn
  • Spirituele anatomie
  • We gaan dieper in op het activeren, triggeren en verwijderen van negatieve energie
  • Affirmaties (worden steeds specifieker)
  • Expressie geven en tonen
  • Ademanalyses niveau 2
  • Verbanden leggen en patronen benoemen
  • Werken met tijdslijnen
  • Associatie in het doel
  • Het belang van de coach in een sessie: stem, verbinding, empathie, intunen en communicatie
  • Sit up sessies
  • Thema’s gebruiken in een sessie
  • Specifieke klachten behandelen

 

Onderzoek, ervaringen en terugkoppeling over Balance-Breathing:

Fysiek

  • Fitheid en energie over de dag gemeten is met sprongen en blijvend vooruitgegaan. De verbeterde ademhaling levert energie op. 
  • Slapen is sterk verbeterd, slaapstoornissen zijn verminderd en er is een gevoel van kracht na een goede nachtrust.
  • Doordat er meer interne rust is ervaart men minder nervositeit.


Mentaal

  • Het denken is positiever, scherper en rustiger.
  • Eigen grenzen worden aangegeven vanuit helderheid over wat men wel en niet wil.
  • Minder angstige gedachten en beduidend meer zelfvertrouwen.


Emotioneel

  • Toename van levenslust en blijheid.
  • Beter in contact met gevoelens.
  • Weer van zichzelf kunnen houden, zichzelf niet afwijzen maar gezond kritisch kijken.

 

Reserveer nu